Konferencia program 2022

 

 

Felsőoktatási LLL: Új kihívások és megoldások – A modellváltás és COVID Pandémia hatásai.
18. Nemzeti és nemzetközi lifelong learning konferencia programja

Helyszín: Milton Friedman Egyetem (1032 Budapest, Kelta utca 2.)

  1. június 8. szerda

09.30 – 09.50 Köszöntők Zsigmond 2-3 konferenciaterem

Köszöntőt mond:

  • Perényi János (Milton Friedman Egyetem Rektora)
  • Schottner Krisztina (Milton Friedman Egyetem Oktatási rektorhelyettes)
  • Kiss Ferenc (Budapesti Metropolitan Egyetem/MELLearN Egyesület Elnöke)
  • Eva Cendon (EUCEN alelnök)

09.50 – 10:00 Beszámoló a 2022. április 28-i MELLearN Közgyűlés határozatairól

10:00 – 12.20 Plenáris előadások Zsigmond 2-3 konferenciaterem

Felkért előadók:

  • Eva Cendon (Fern-Universität Hagen-DE, eucen alelnök): Between Past and Future: University Lifelong Learning in Germany
  • Magdalena Sitek (Alcide De Gasperi University of Euroregional Economy Józefów, PL): Post-pandemic perspective for higher education – a case study of WSGE University Jozefow-Poland
  • Arne Carlsen (former Director of UNESCO Institute for Lifelong Learning): University’s role in developing an inclusive lifelong learning culture for all in post COVID-19 times
  • Kiss Ferenc – Vass Vilmos (Budapesti Metropolitan Egyetem): Projekt-alapú tehetséggondozás a felsőoktatásban az egész életen át tartó tanulás támogatására
  • Keczer Gabriella – Döbör András (Szegedi Tudományegyetem): A modellváltó egyetemek sajátosságai. Külföldi példák és szegedi lehetőségek. / Model Shift of Universities – Foreign Examples and Opportunities in Szeged
  • Szűts Zoltán (Eszterházy Károly Katolikus Egyetem) – Molnár György (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem / Széchenyi István Egyetem): A digitalizáció transzformációs hatásai a modellváltó felsőoktatásban- fókuszban a hálózati együttműködés és a digitális oktatási és munkaerőpiaci terek evolúciója / The transformational effects of digitalisation in model-changing higher education – focus on networking and the evolution of digital education and labour market spaces

Kérdések, hozzászólások:

               Levezető elnök: Németh Balázs (MELLearN/PTE)

Photo: Hardy Welsch

Dr Eva Cendon, Educational Scientist, is Professor of University Continuing Education & Teaching and Learning at the Institute of Educational Science and Media Research, FernUniversität in Hagen, Germany. From 2011 until 2020 she was part of the accompanying research team of the funding initiative “Advancement through Education: Open Universities”. In this initiative, more than 100 German higher education institutions developed University Lifelong Learning concepts and offers together with partners from inside and outside universities.

Since 2019, Eva Cendon serves as vice-president of eucen -European University Continuing Education Network. She is Editor-in-Chief of the European Journal of University Lifelong Learning (EJULL), member of the Editorial Board of the Journal Widening Participation and Lifelong Learning of the Open University UK und founding member of the University of the Future Network, a global network of higher education researchers and practitioners interested in the futures of universities.

Eva Cendon´s research interests include the future of teaching and learning at universities, strategies of university lifelong learning, reflective learning and the role of educators as well as cooperative and participative forms of research.

………………………………………………………………………………………………………………

Assoc. prof. Magdalena Sitek – Rector of the Alcide De Gasperi University of Euroregional Economy in Józefów, Academic teacher in the field of law, specializes in EU law, tourism law, human rights. Her publications mainly focus on environmental protection in Community law and EU law. Hence, the main specialty is Community / European Union law.

 

1995 MA in canonic law at Academy of Catholic Theology, 1996 MA in law at Warsaw University, 1996 PhD in canonic law at Academy of Catholic Theology, 2011 habilitation (docent) in political sciences at Matej Bel University in Banska Bystrica (Slovakia), 2017 habilitation in law at University of Warmia and Mazury.

She is a member of international editorial teams in scientific journals: Journal of Modern Science – ISSN 1734-2031; HAK-İŞ International Journal of Labor and Society – ISSN 2147-3668, eISSN 2587-103X; OPUS-International Journal of Society Research ISSN 2528-9527, eISSN 2528-9535; İşletme – The Business Journal.

As part of the Erasmus program, she lectured at numerous European and Turkish universities, including: University of ‘Aldo Moro’ in Bari (Italy), University of International Studies in Rome (Italy), Jaume I University in Castellon De La Plana (Spain), Paweł Józef Safarik University in Košice (Slovakia), Matej Bel University in Banska Bystrica (Slovakia), Korkut Ata University in Osmaniye (Turkey), Karamanoglu Mehemtbey University in Karaman (Turkey), University of Klaipeda.

Participation in grants and foreign scholarships:

Scholarship of the Ministry of Foreign Affairs of Italy from 1.11.1995 to 30.04.1996. The subject of the research is: Environmental protection law in the European Communities; carried out at the University of Turin. Scholarship of the Ministry of Foreign Affairs of Italy from 01/11/2003 to 28/02/2003. Research topic: Environmental protection policy in the tourism services sector in the light of Community law; carried out at the University of Bari Scholarship of the Ministry of Foreign Affairs of Italy from November 3, 2008 to November 13, 2008. Research topic: New environmental protection policy in the light of Community law;  carried out at the University of Pisa Scientific internship from June 1 to August 30, 2014 – Baishev University Aqtobe in Kazakhstan. She researched the implementation of EU legislation in the field of environmental protection, especially the Environmental Protection Program.

From 2020, a member of the academic council of doctoral studies “Il master in etica della pace, educazione ai diritti sanitari ed universali” at the University of Bari (Italy).

………………………………………………………………………………………………………………
Arne Carlsen, Professor (Hon), Dr.h.c.mult.

Arne Carlsen is a Danish practitioner, researcher and policy-maker in lifelong learning with more than 30 years experience at Danish, Nordic, European and Global levels.

International Organisations and Networks

He has served as Director of the UNESCO Institute for Lifelong Learning, Vice-rector for Education and for Internationalisation of the Danish University of Education, and Rector of the Nordic Folk Academy, the joint Nordic institution for leaders and teachers in adult education, Nordic Council of Ministers. He has also served at the Danish School of Education as Director of the International Research Policy Office.

He has been member of the Advisory Board of the Global Education Monitoring Report, Chair of the 3rd Global Report on Adult Learning and Education: The impact of Adult Learning and Education on Health and Well-Being; Employment and the Labor Market; and Social, Civic and Community Life (2016); and, together with a collegue, took the initiative to, and chaired, the new UNESCO Recommendation on Adult Learning and Education (2015), that replaced the former Recommendation from 1976. Together with a colleague, he initiated the UNESCO Global Network of Learning Cities, and has been Chairman of the International Expert Review Panel, Workforce Development Applied Research Fund, SkillsFuture Singapore, since 2017.

He founded the Nordic-Baltic Summer Academies in Adult Education, initiated, together with a colleague, the European Adult Educator Education, was Founding Chairman of the ASEM Education and Research Hub for Lifelong Learning, and Chairman of the Erasmus Mundus European Masters Programme in Lifelong Learning: Policy and Management. He has held the function of Executive director of IALEI – the International Alliance of Leading Education Institutes, with University of Wisconsin-Madison as one of the founding members, and, together with a colleague, has been initiating and was Co-Chairing the Global Alliance for Literacy.

Visiting Professorships

He was recently EU-funded Visiting Professor at the Faculty of Education, Psychology and Art, at the University of Latvia, where he was Chair of the Council of the Doctoral School of Lifelong Learning. Before that he was DAAD-funded Visiting Professor in Adult Education at the Julius Maximilian University in Würzburg in Germany. He has been Visiting Professor at a number of universities in Lithuania, Latvia, Germany, Romania, Malaysia, China, and has served as consultant for the EU-Commission, OECD, UNESCO, and Asia-Europe Foundation.

Editorial Boards

He is or has been on advisory boards or peer review groups of Journal of International and Comparative Education (Malaysia), Indian Journal of Adult Education (India), Entrepreneurship Education (China), Global Lifelong Learning (China), International Review of Education – Journal of Lifelong Learning (Germany), Studies in Learning Society (Estonia), International Journal of Lifelong Education (United Kingdom), Journal of Lifelong Learning in Europe (Finland), Golden Riches – Nordic Adult Learning (Sweden), Baltic Sea Dialogue – Newsletter for Adult Learning in the Baltic Sea Region (Sweden).

Awards and Honors

He is Honorary Professor at the University of Villa Maria in Argentina, University of Pécs in Hungary, Leningrad State University in Russia, East China Normal University, and the International Institute of Adult and Lifelong Education in India. He is Honorary Doctor at Vietnam Institute of Educational Sciences, at University of Latvia, and at Daegu University in South Korea. He has previously been appointed Distinguished Chair Professor at Sungkyunkwan University in South Korea, and at Zhejiang University in China.

He is inducted in the International Adult and Continuing Education Hall of Fame, University of Oklahoma, USA.

………………………………………………………………………………………………………………

Dr. Keczer Gabriella

A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szakképzési, Felnőttképzési és Tudásmenedzsment Intézet Művelődéstudományi Tanszékének habilitált egyetemi docense, a KAPOCS (Kultúra, Könyvtár, Közösség, Andragógia, Pedagógia, Oktatás) Kutatócsoport vezetője, a kar minőségfejlesztésért felelős dékáni megbízottja.  Gazdálkodás- és szervezéstudományokból szerzett doktori fokozatot és habilitált. Kutatási területe: felsőoktatás-kutatás, ezen belül irányítás, egyetemi kormányzás, humánerőforrás menedzsment a felsőoktatásban, oktatásmódszertan és oktatási innovációk.

………………………………………………………………………………………………………………………..

Dr. Döbör András, főiskolai docens, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar dékánja, és a Szegedi Tudományegyetem Felnőttképzési Központjának igazgatója.

Végzettségei:

Történész, 2015-ben szerzett PhD fokozatot történelemtudományok tudományágban a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történelemtudományi Doktori Iskolájában, történelem szakos középiskolai és általános iskolai tanár, könyvtáros, művelődésszervező.

A Dél-alföldi Szakképzési Kerekasztal alapítója és vezetője, a Szegedi Akadémiai Bizottság Állampolgári Kompetenciák Munkabizottság titkára, a Délvidék Kutató Központ tagja, a Délvidéki Szemle folyóirat szerkesztője, és a Közép-Európai Közlemények folyóirat szerkesztőbizottsági tagja.

………………………………………………………………………………………………………………

Szűts Zoltán média, digitális pedagógia és információs társadalom kutató, habilitált egyetemi docens. Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógiai Karának dékánja, a Neveléstudományi Doktori Iskola programigazgatója. Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen diplomázott, doktorált irodalomtudományból és habilitált szociológiából, illetve az Eszterházy Károly Egyetemen is doktori fokozatot szerzett neveléstudományból. A világháló metaforái (Osiris, 2013), az Online (Wolters Kluwer, 2018) és A digitális pedagógia elmélete (Akadémiai, 2020) könyvek szerzője. Könyveit, tanulmányait és konferencia közleményeit eddig már majdnem 1000-szer idézték. Eddig mintegy félszáz tudományos előadást tartott és közösségi média kommunikációs vállalati tanácsadóként is dolgozik.

………………………………………………………………………………………………………………

Dr. Molnár György habilitált egyetemi docens, a Műszaki Pedagógia Tanszék vezető oktatója, szakfelelős, a Széchenyi István Egyetem tudományos főmunkatársa, az Oktatási Hivatal szenior szakértője, IKT szakember. Villamosmérnök-mérnöktanár, orvosbiológus mérnök, a Neveléstudomány doktora (PhD), közoktatási vezető és szakvizsgázott pedagógus, számos tudományos és szakmai bizottság, testület aktív tagja illetve vezetője. 2001 óta a BME egyetemi oktatója, kutatója a Műszaki Pedagógiai Tanszéken, a Gazdaság- és Társadalomtudományi Karon. PhD-fokozatát 2008-ban szerezte meg az ELTE-n, neveléstudományból az Infokommunikációs Technológiák alkalmazásának interdiszciplináris területén, majd 2018-ban habilitált a digitális pedagógia témakörében. Az IKT, e-learning alapú és élménypedagógiai módszereken alapuló kutatási alaptémái mellett a szakképzés-pedagógia módszertani és technológiai-innovációs lehetőségei is foglalkoztatják, melyek alkalmat adtak arra is, hogy az új korszerű, atipikus és elektronikus tanítási-tanulási utakat is kutathassa. 2017-2020 között Bolyai János kutatói ösztöndíjban részesült. 

12.20 – 13.10  Ebédszünet

13.10 – 14.10  Kerekasztal beszélgetés Zsigmond 2-3 konferenciaterem

Kerekasztal-beszélgetés a felnőttek képzésének trendjeiről, munkaerőpiaci kihívásokról szakértők, vállalkozások és egyetemi képzési/kutató-központok vezetőivel, továbbá a felsőoktatási menedzsment intézményi képviselőivel.

Felkért hozzászólók:

  • Balázs László (Dunaújvárosi Egyetem)
  • Madarász Erik (Soter Line Oktatási Központ)
  • Sófalvi István (Ecotech Nonprofit Zrt.)
  • Erdei Gábor (Debreceni Egyetem)
  • Döbör András (Szegedi Tudományegyetem)

Kérdések, hozzászólások

               Levezető elnök: Sándorné Kriszt Éva (BGE)

 

14.30 – 17.30  Szekció munka

Szekciók:

• A.) Tudástranszfer a felsőoktatás és a munkaerőpiac szegmensei között A05 terem
Szekció-elnök: Sándorné Kriszt Éva (BGE) és Bacsa-Bán Anetta (DUE)

  • Albrecht Zsófia, Király Zsuzsanna: Összefüggések és párhuzamok a képzőművészet tükrében – pedagógus-továbbképzés a Magyar Nemzeti Galériában a 19. századi magyar irodalom és történelem tanításának újszerű lehetőségeiről
  • Szőke-Milinte Enikő: Kommunikáció és élethosszig tartó tanulás
  • Erdei Gábor: Változások? Új irányok? Vagy minden a régi? – a Debreceni Egyetem felnőttképzése
  • Kraiciné Szokoly Mária: A pénzügyi kultúra fejlesztése – új irány az iskolarendszeren kívüli felnőttképzésben
  • Schottner Krisztina, Takács József: Ki kitől és mit tanul? A Milton Friedman Egyetem és a Budapest Airport együttműködésének sajátosságai
  • Györe Géza, Matlári Andrea, Kubinger-Pillmann Judit, Ollé János: Felsőoktatási képzési programok fejlesztési lehetőségei online képzési platformok oktatási sajátosságai alapján
  • Balkányi Péter: Tanulási adatok gyűjtése digitális tananyagokban
  • Kovács Tamás: Digitális eszközök pandémia idején a szakképzésben
  • Bacsa-Bán Anetta: „Oktatók a szakképzésben – oktatót a szakképzésbe!”
  •  

• B.) Felsőoktatási Lifelong Learning A06 terem
Szekció-elnök: Várnagy Péter (PTE)

  • Béres Judit: Az irodalomterápia online paradigmaváltásának hatása az egyetemi biblioterapeuta képzés tartalmára
  • Csorba-Simon Eszter: Nevelők nevelése – érzékenyítés irodalomterápiával a sérülékeny társadalmi csoportokkal foglalkozóknak
  • Egervári Dóra: Interaktív tartalmak a blended learning szolgálatában
  • Fodorné Tóth Krisztina: PTE DOT: jel a digitális tanulástámogatás térképén
  • Kovács Edina: Végtelen lehetőségek, vagy korlátok közé szorítva: hogyan és mi alapján válasszunk oktatószoftvert?
  • Nagy Andor: A rendkívüli események hatása a kulturális örökségünk fennmaradására
  • Varga Katalin: Küszöb vagy ernyő? Az információs műveltség és a digitális írástudás fogalmának értelmezési keretei a felsőoktatásban
  • Várnagy Péter: Nevelés, szemléletformálás fenntartható világunkért a Laudato si’ kezdetű enciklika szellemiségében

• C.) Minőség és multidiszciplinaritás az élethosszig tartó tanulásban – Mikrokredit/Badging alkalmazások, európai egyetemi szövetségek/kiválósági partnerségek A07 terem
Szekció-elnök: Laki Ildikó (MILTON) és Sulyok Tamás (MILTON)

  • Bajusz Klára: A digitális készségek változása időskorban
  • Berendi Carmel: Introducing the pilot project „Be a Learning Citizen – science camp Budapest”. International learning community of students and young adults for innovative learning cities
  • Horváth Mariann: Intenzív nyelvi kurzus a német nemzetiségi óvodapedagógus és tanító szakos hallgatóknak
  • Kocsis-Simon Ágnes: Adult education developments through the running projects of the Educators Association (Pécs, Hungary)
  • Koltai Zsuzsa: Interkulturális érzékenyítés a Pécsi Tudományegyetemen
  • Laki Ildikó: Sajátosan tanulva – oktatási lehetőségek, speciális igények
  • Németh Balázs: Quality in Adult Learning and Education. The Role and Impact of the Würzburg Adult Education Academy
  • Simon Krisztián: A Pécsi Tudományegyetem online kurzusfejlesztési folyamata az EDUC európai egyetemi szövetségben
  • Soós Ákos, Szomódi Zoltán, Kozma-Bognár Veronika, Berke József: Innovatív technológiák alkalmazásának oktatása az élethosszig tartó tanulás kontextusában
  • Szlamka Erzsébet: Új trendek a tanúsításban

• D.) Covid előtt – Covid után. Oktatás, foglalkoztathatóság – empíria, kutatások eredmények a COVID tükrében A08 terem
Szekció-elnök: Sass Judit (Corvinus) és Vámosi Tamás (PTE)

  • Bodnár Éva, Sass Judit, Vinczéné Fekete Lídia: Tanári jóllét és megküzdési stratégiák a felsőoktatásban a pandémia alatt és után
  • Csillik Olga, Daruka Magdolna: „COVID-generáció” tanulási vesztesége a felsőoktatásban – hogyan tovább?
  • Kolacsek Sándor: Koronavírus járvány utáni “digitális” oktatás
  • Dósa Katalin, Fekete Imre, Fűzi Beatrix, Kóris Rita, Tóth Katalin: A BGE hallgatók tanulástámogatási igényeinek változása a Covid-19 után: Négy félév kérdőíves tapasztalatai a Budapesti Gazdasági Egyetemen
  • Czapné dr. Makó Zita, Nyitrai Tímea Laura, Homoki Erika: Online oktatási tapasztalatok az EKKE néhány szakján
  • Cserné Adermann Gizella: Doktori témavezetés a covid előtt, alatt és után
  • Koltai Zoltán: Belső nyelvi képzés Covid előtti és Covid utáni tapasztalatai a Pécsi Tudományegyetemen
  • Király Brigitta: A pandémia hatásai a hazai szakképzésben
  • Budai Gábor: A műszaki középfokú oktatás módszertani lehetőségei – a COVID tükrében
  • Jankó Tamás: A felnőttképzési trendek változásai-2020-2022

• E.) A digitális paradigmaváltás a felsőoktatás pedagógiai gyakorlatában – digitális elméleti keretmodellek és empirikus jógyakorlatok Zsigmond 2-3 terem
Szekció-elnök: Molnár György (BME/SZE) és Kovács Zsuzsa (ELTE)

  • Albrecht Zsófia, Király Zsuzsanna: Összefüggések és párhuzamok a képzőművészet tükrében – pedagógus-továbbképzés a Magyar Nemzeti Galériában a 19. századi magyar irodalom és történelem tanításának újszerű lehetőségeiről
  • Balázs Brigitta, Molnár György, Bátoriné Zaja Éva: Megfigyelések végzése a különböző elektronikus tanulási környezetekben, saját mérőeszköz kialakításának metódusai.
  • Benkei-Kovács Balázs: A digitális kompetenciákat mérő PIX rendszere újításai és módszertana Franciaországban
  • Dringó-Horváth Ida, T. Nagy Judit, Chogyelkáné Babócsy Ildikó, Juhász Gergely: A digitális paradigmaváltás alapja: reflektált oktatásinformatikai kompetenciafejlesztés
  • Molnár György, Orosz Beáta: Oktatásszervezési és munkaerőpiaci kihívások a szakképzésben
  • Fodor Andrea, Pintér András: A Hallássérült hallgatók helyzete a Pandémia idején – tapasztalatok a VUCA hatására kialakult tanulási módszerekről és szokásokról
  • Jávorffy-Lázok Alexandra, Köpeczi-Bócz Tamás: Kooperatív tanulás Moodle támogatással
  • Kocsis Mihály: A programozott oktatás hazai tapasztalatainak esélyei a digitális oktatás gyakorlatában
  • Kövecsesné Gősi Viktória: Tudatos tanulás – A tanulásmódszertan szerepe a Lifelong Learning során
  • Mészáros Attila: Riemann-Thomann személyiség dimenziók pedagógiai rendszer alkalmazása a felsőoktatásban
  • Dominek Dalma, Barnucz Nóra: A digitális pedagógia során alkalmazott flow mérés jelentősége

• F.) Hallgatói, doktorandusz szekció – a jövő kihívásai (hibrid formátumban!) Zsigmond 4 terem
Szekció-elnök: Nyíri József (MILTON)

  • Schaffer Rita: Elsajátítási motiváció, az elsajátítási öröm motívumának megjelenése a hangszeres zeneoktatásban
  • Győri Krisztina: Feltáró kutatás a felsőoktatási hallgatók virtuális társadalmi tőkéjének vizsgálatára (online)
  • Kocsó Edina: Digitális műhelymunka a hallgatói sikeresség felé a szakmaipedagógus-képzésben (online)
  • Habos Dorottya: A „hibrid” oktatás felé – online és offline pedagógiai kommunikáció
  • Lantos Tünde: Az informális tanulás útján szerzett tudás a pedagógus munkájában
  • Cserné Pekkel Márta: Pedagógusok a komprehenzív iskolában (online)
  • Csikósné Maczó Edit: A kapunyitási pánik jelenségének vizsgálata egyetemista fiatalok körében
  • Miháldinecz Edit: Az Európai Unió Tanácsának állásfoglalása az oktatás és képzés terén az európai oktatási térség létrehozása érdekében és azon túlmutatóan folytatott európai együttműködés stratégiai keretrendszeréről (2021–2030). A kihívások, amelyekkel szemben állunk
  • Nyíri-Nagy József: Surviving in class – The social status of LGBTQI teenagers in peer communities
  • Bognár Mária: Hogyan befolyásolja a törvénykezés a felnőttképzők működését? (online)
  • Lantai Nikolett: Útban a tanuló városok felé

Poszterszekció a Milton Friedman Egyetem Aulájában

 

17.30 – 18.00  Az egyes szekciók munkáinak rövid összefoglalása

A 2023. évi 19. LLL konferencia vendéglátó egyetemének bemutatkozása: Pécsi Tudományegyetem (Szekszárd)

Kérdések, hozzászólások

A konferencia részvételi díja 10.000 Ft/fő, doktorandusz hallgatóknak 5.000 Ft/fő. Amennyiben a díjjal kapcsolatban észrevétele van, kérem jelezze a MELLearN titkárság felé: csuka.dalma.ilona@gmail.com

A változtatás jogát a szervezők fenntartják!

Jelentkezési lap és további részletek, érdekességek: https://mellearn.hu

A konferencián elhangzó előadásokból és prezentációkból MELLearN e-tanulmánykötet készül!                                  

MELLearN titkárság – 2022.