Transition from Pedagogy to Andragogy – kötet ajánlása
Átmenet a pedagógiából az andragógiába – Leslie Cordie kötete
Megjelent az Emerald Publishing Kadónál Leslie Cordie kötete „Transition from Pedagogy to Andragogy” címmel. A tanulmánykötet írásait jegyző szerzők remek áttekintést nyújtanak a tanítás-tanulás folyamatait érintő kérdésekről, tekintettel a pedagógián túlmutató, a felnőttek tanulásával összefüggő tényezőkre reflektálva.
A kötet témája kapcsán érdemes szelíden jelezni, hogy az amerikai andragógia-értelmezés – melyet Knowles elméleti modelje alapozott meg – nagyon is gyakorlat orientált, tehát a pedagógia fogalmaival nem leírható felnőtt-tanulási jellemzőket tekint meghatározónak, különös tekintettel a nem-formális és informális környezet, tehát az iskolán kívüli terek által dominált keretekben érvényesülő tanulások vonatkozásában.
A kötet erénye, hogy írásai a felsőoktatás részvételével zajló lifelong learning megoldásokat mutatják be, melynek révén értelmezhető, hogy a tanulás a digitális térben zajló virtuális folyamatok mellett a helyi, közösségi tanulási formákat helyezik előtérbe!
A kötet tartalma:
Chapter 1. Introduction to the Book’s Theme and Authors/ Bevezetés a kötet témájába+ szerzők bemutatása; Leslie Cordie
Chapter 2. The Young Adult Learner in the 21st Century/ A 21 század fiatal felnőtt tanulója; Linnea M. Haren Conely
Chapter 3. Overview of Higher Education in the United States/ Az USA felsőoktatásának áttekintése; Sarah Bond and Leslie Cordie
Chapter 4. Functions of the Transitioning Brain: Learning and Memory/ Az átformálódó agyi funkciók: tanulás és memória ; Michael C. Wooten
Chapter 5. 21st Century Learning Powered by Problem-Based/Project- Based Learning: A Caribbean Perspective/ A 21. századi tanulás, melyet a probléma-alapú/projekt-alapú tanulás vezet: A karibi-térség perspektívája; Shermaine Barrett
Chapter 6. An Overview of the Evolution of Higher Education in China: From Traditional to Student-Centered/ A kínai felsőoktatás evolúciójának áttekintése: a hagyományostól a hallgató-központú felfogás felé; Yan Dai, Lingfei Luan, and Xi Lin
Chapter 7. Digitalization and Higher Education in Germany: Promotion of Transformative Digital Competences/ Digitalizáció és felsőoktatás Németországban: A transzformatív digitális kompetenciák előmozdítása; Lisa Breitschwerdt, Therese Rosemann, and Jan Schiller
Chapter 8. An Overview of Higher Education Transitions: Narratives From Canada/ A felsőoktatás átalakulásának áttekintése: Kanadai narratívák; Julia Denholm
Chapter 9. Authenticating Lifelong Learning in a South African Higher Education Setting: An Educator’s Perspective on Andragogy/ Dél-Afrikai felsőoktatási környezet LLL-megoldásai: Egy oktató Andragógiai nézetei; Colette February
Chapter 10. Adult and Community Education in New Zealand/ Felnőtt- és közösségi nevelés Új-Zélandon; Colin McGregor
Chapter 11. Transitioning From Further Education and Training to Higher Education in Ireland: Setting the Scene for Adult Learner “Voice” / Átmenet az ún. további képzések felől a felsőoktatás felé Írországban: A felnőtt tanulók hangjának értelmezése ; Stephen O’Brien
Chapter 12. Higher Education in the United States: Reflective Journey of an Instructional Designer/ Felsőoktatás az USÁ-ban: Egy képzés-tervező reflexív utazása; Sarah Bond
Chapter 13. 36 Years at the Lectern/ 36 év Lectern-ben; Michael C. Wooten
Chapter 14. Building Lifelong Learners Through Chuoagogy/ Folyamatosan tanulók támogatása „Chuagogógiával” ; Leslie Cordie
A kötet itt ismerhető és rendelhető meg: Transition From Pedagogy to Andragogy