Projektek
Felsőoktatási Lifelong Learning a képesség-fejlesztés, a kultúraközvetítés és
fenntarthatóság tükrében: A hatékony és innovatív tudástranszferek lokális/regionális és globális trendjei
University Lifelong Learning in the Scope of Skills Development, Cultural Exchange and
Sustainability: Local/Regional and Global Trends of Effective Knowledge Transfers
19. Nemzeti és nemzetközi lifelong learning konferencia programja
Helyszín: PTE KPVK Szekszárd (7100 Szekszárd, Rákóczi u. 1.)
2023. június 14. szerda
Christina Paulus (Universität für Bodenkultur Wien/AUCEN): Trends of University Lifelong Learning in Austrian Higher Education
Heribert Hinzen (DVV International/University of Pécs/UIL-consultant) – Institutionalization and professionalization of adult learning and education – potential and role for higher education
Pascal Paschoud (University of Lausanne/EUCEN President) – Reflections to Changes and Challenges in Swiss University Lifelong Learning (on-line)
Purebl György (Semmelweis Egyetem) – New ways of learning and students’ mental health (on-line)
Brikena Xhomaqi (European LLL Platform, Brussels) – Lifelong Learning Policy Trends and Issues in Europe (on-line)
A., Felsőoktatási Lifelong Learning és a digitális transzformáció hatásai – EPALE műhely; (52. terem)
Szekcióvezető: Kovács Zsuzsa – Molnár György
- Németh Balázs: A felnőttkori tanulás facilitálása. Egy “PDS-MOOC” fejlesztése on-line környezetben uniós projekt segítségével
- Dominek Dalma Lilla – Barnucz Nóra: A flow mérés jelentősége egy pilot kutatás kapcsán
- Barnucz Nóra – Botos Virág – Ceglédi Szabolcs – Dominek Dalma Lilla: Az oktatók digitális műveltségének vizsgálata az egyik hazai egyetemen
- Rajcsányi-Molnár Mónika – András István – Balázs László – Czifra Sándor: Integrált felsőoktatási-szakképzési online tananyagfejlesztés és platform kialakítása az eDUE-eBánki projektek tükrében
- Balázs László – Rajcsányi-Molnár Mónika – András István – Katus Szilvia: eBánki – digitális transzformáció a technikusi képzésben
- Shairil Bhardwaj: Quality Dimensions of the Competencies and the Roles of Adult Learning Professionals in Non-Formal Adult Education in Germany
- Fodorné Tóth Krisztina – Simon Krisztián: Motiváció és képzésszervezés: oktatói célcsoportok és az online képzések
- Almádi Zsófia: Lifelong Learning megvalósulása az EDUC Európai Egyetemi szövetség munkájában
- Orbán Zsolt: Az e-learning ökoszisztéma szereplői és az MI
- Fodor Andrea: Mérni vagy nem mérni ez itt a kérdés, avagy hogyan vélekednek a felsőoktatásban tanulók.
- Molnár György – Fodor Andrea – Orosz Beáta: A digitalizáció és a digitális transzformáció hatásai a szakképzés és felsőoktatás bázisán
B., A munka világának átalakulása és felsőoktatási LLL; (109. terem)
Szekcióvezető: Keczer Gabriella – Szabó Szilvia
- Kovács Tamás: Rurális LLL kezdeményezések Magyarországon az ezredfordulót követően – hogyan tudja egy régió megőrizni közösségeit és fejleszteni munkaerőpiacát a felnőttképzésen keresztül?”
- Mangné Kardos Zita – Kovács Éva: Szak- és intézményválasztási motivációk korrelációs vizsgálata a műszaki felsőoktatásba készülő középiskolás tanulók körében
- Zimmermann Ildikó: Az egyetemek társadalmi felelősségvállalásának ismertsége egy hallgatói körben
- Katonáné Kovács Judit – Vizdák Károly: Oktatói szerepeknek való megfelelés a felsőoktatásban, vállalkozásfejlesztés szakon
- Mosonyiné Ádám Gizella – Vallyon Andrea Júlia: BESPOKE DPTP. Eszik vagy isszák? Újszerűség és kreativitás az üzleti oktatásban
- Sánta Zsófia: „Itt is vagyok, ott is vagyok” – A karrierváltás tanulmányozása kvalitatív módszerekkel
- Benke Magdolna: Empowerment és élethosszig tartó tanulás, munkavállalói nézőpontból
- Horváth Orsolya: Kulcskompetenciák a munka világába vezető úton
- Budai Gábor: A okleveles technikusképzés és a felsőoktatás kapcsolata
- Keczer Gabriella: „A tanulás idő, pénz, hatalom” – Levelezős hallgatók tanulási motivációi és tapasztalatai a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán
C., Demográfiai, térségi tényezők és Lifelong Learning; (38. terem)
Szekcióvezető: Laki Ildikó – Kópházi Andrea
- Schottner Krisztina – Laki Ildikó: Megváltozott szerepek az idősödő társadalom árnyékában
- Koltai Zoltán: Hatékony tudástranszfer a kistelepülésen élők szolgálatában
- Ponyi László: Esélyegyenlőség, közösségi tanulás, közösségi művelődés
- Bognár Mária: A közösségi tanulás megteremtése Belső-Somogy hátrányos helyzetű kistelepülésein
D., Klímaváltozás, fenntarthatóság és az egyetemek LLL potenciálja; (223. terem)
Szekcióvezető: Bartus Gábor – Zádori Iván – Sándorné Kriszt Éva
- Rajcsányi-Molnár Mónika – András István – Czifra Sándor: Élményalapú oktatás online környezetben: A GeoGEKKO projekt bemutatása
- Glied Viktor: A PTE Zöld Egyetem projektje
- Leányvári Krisztina: A fenntarthatóságra nevelés helyzete a vendéglátóipari szakképzésben és a duális képzőhelyeken a Balaton déli partján
- Kocsis-Simon Ágnes: Környezettudatosság erősítése felnőtt tanulási projektek segítségével
- Berendi Carmel: The Role of Learning Cities to Foster Sustainability: Comparative Study Introducing the Current Developments and Best Practices in European and South East Asian Context
- Függ Zsolt Péter: Aktív állampolgárság a fenntartható fogyasztásért: A digitális platformok szerepe a fogyasztási minták megváltoztatásában
E., Egészség és jóllét az egyéni és közösségi tanulások tükrében; (48. terem)
Szekcióvezető: Bacsa-Bán Anetta – Cserné Adermann Gizella
- Vinczéné Fekete Lídia – Sass Judit: Az oktatóvideóval támogatott tanulás során átélt unalom összefüggése a jólléttel a felsőoktatásban
- Bodnár Éva – Sass Judit: A hallgatói mentorálás megítélése Dodge jóllét modellje alapján
- Cserné Adermann Gizella – Bacsa-Bán Anetta: Érezd jól magad nálunk, ha felnőttként belefogtál! – Szakmai oktatók képzése a Dunaújvárosi Egyetemen pozitív pedagógiai/andragógiai nézőpontból
- Hartungné Somlai Eszter: Az egészségtudomány területén tanuló hallgatók megküzdési stratégiáinak összefüggései a tanulási motiváció és mentálhigiénés tényezők függvényében
- Botos Bettina: A szocio-emocionális tanulás és készségfejlesztés (SEL) elmélete, története, nemzetközi gyakorlata, ill. a kapcsolódó hazai kutatások és oktatási törekvések ismertetése
F., Kultúraközvetítés és tanulási innovációk: megváltozó közösségek, aktív állampolgárság és a digitális média kölcsönhatása; (122. terem)
Szekcióvezető: Brachinger Tamás – Szilágyi Tamás
- Mészáros Attila: Creating innovative school communities based on the Riemann-Thomann system
- Szilágyi Tamás: Mesterséges intelligencia alkalmazásának etikai vonatkozásai az oktatási innovációban
- Gál Anikó: Felsőoktatási hallgatók körében végzett projektmunka ismertetése
- Habos Dorottya: Offline tanórák támogatása hibrid gimnáziumi oktatásban
- Koltai Zsuzsa: A múzeumi tanulás jó gyakorlatainak és kihívásainak komparatív vizsgálata Pécsett és Görlitz-ben
- Fábián Fanni: A közművelődési intézményrendszer hatása a fiatalok komolyzenei attiűdjének alakulására
- Eötvös Soma: Mit tanulhatunk szimulációs versenyekből? – A Modell Európai Parlament 2019-es Nemzeti ülésének kvantitatív elemzése
- Schmidt László: Igazság(szolgáltatás), digitalizáció és innováció. Eddigi eredmények és lehetséges célok
G., Információs műveltség, digitalizáció és mesterséges intelligencia a LLL kontextusában; (101. terem)
Szekcióvezető: Egervári Dóra – Sulyok Tamás
- Sulyok Tamás: Gamifikációs megoldások a fejlesztésben – Egy felsőoktatási kurzus tapasztalatai
- Egervári Dóra – Kovács Edina: A mesterséges intelligencia és a könyvtárak – lehetőség vagy veszély?
- Horváth Mariann – Szőke-Milinte Enikő – Karainé Gombocz Orsolya: Információs műveltség – hallgatói eredményesség
- Karainé Gombocz Orsolya – Horváth Mariann – Szőke-Milinte Enikő: Digitális tanulási eredményesség
- Szőke-Milinte Enikő – Horváth Mariann – Karainé Gombocz Orsolya: Információs műveltség – digitális énhatékonyság – digitális állampolgárság
- Juhász Márta: Az információs műveltség mérésének modelljei Európában
- Dergez-Rippl Dóra: Jövőbeli tudás, múltbeli tapasztalat – A mesterséges intelligencia egyetemi tanulmányokban való használatának új dilemmája
- Nagy Andor: Személyes digitális hagyatékunk megőrzési lehetőségei
- Dudok Fanni: A gamification a fenntarthatósági ismeretek oktatásában: új módszertani elemek bevezetése a pedagógusképzési programokba
- Varga István: A digitalizáció lehetőségei a szociálpedagógia munkában
A 2024. évi 20. évi Felsőoktatási Lifelong Learning konferencia vendéglátó egyetemének bemutatkozása: Óbudai Egyetem (Molnár György)
Együttműködő partnereink:
