Projektek

MELLearN-PDS4BST-EPALE Intenzív Felsőoktatási LLL Műhelykonferencia/MELLearN-PDS4BST-EPALE Intensive University LLL Programme

Alapkészségek fejlesztése felnőttkorban. Lehetőségek és korlátok a tanulás korában/Development of Basic Skills – Opportunities and Limitations in the Age of Learning

Időpont/date:  2023. december 14. csütörtök 14.00-17.00 óra között – Hybrid formátumban zoom linken

Helyszín/Venue:            Kossuth Klub Budapest, 1088. Budapest Múzeum utca 7.

Time: 14 December, 2023 02:00 PM Budapest

https://us06web.zoom.us/j/82428324968?pwd=84L5mSrFIRlsKa0YroT7ixfrDrF2z8.1

Detailed Programme: (CET – time-zone)

13.30-14.00 CET  Regisztráció/Registration

14.00 – 15.20    Nemzetközi pogramelem/International Section – with zoom link hybrid format – supported by EPALE Hungary

Development of Basic Skills – Opportunities and Limitations in the Age of Learning

Rövid köszöntő/Welcome: Várkonyi, Zoltán és Németh, Balázs – Erasmus+ PDS4BST project

EPALE NOTE: Vedovatti, Anildo – EPALE Hungary NSS

Distinguished experts in Adult and Lifelong Learning will discuss some key issues of basic skills

Q&A to follow

levezető elnök/chair: Dr. habil Németh Balázs, ügyvezető-CEO, MELLearN/MTA PTB Andragógiai Albizottság  

15.20 – 15.40    Kávészünet/coffee-break

15.40 – 17.00    Magyar nyelvű MELLearN-PDS programelem/ Hungarian Section

Alapkészségek fejlesztése felnőttkorban. Lehetőségek és korlátok a tanulás korában

Felkért előadóink:

levezető elnök/chair: Dr. habil Németh Balázs, ügyvezető-CEO, MELLearN/MTA PTB Andragógiai Albizottság/PASCAL Int. Observatory, Vice-Director for CEE

17.00 – 17.40          Q&A – Zárszó/Closure

Felsőoktatási Lifelong Learning a képesség-fejlesztés, a kultúraközvetítés és
fenntarthatóság tükrében: A hatékony és innovatív tudástranszferek lokális/regionális és globális trendjei

University Lifelong Learning in the Scope of Skills Development, Cultural Exchange and
Sustainability: Local/Regional and Global Trends of Effective Knowledge Transfers

19. Nemzeti és nemzetközi lifelong learning konferencia programja

Helyszín: PTE KPVK Szekszárd (7100 Szekszárd, Rákóczi u. 1.)
2023. június 14. szerda

Christina Paulus (Universität für Bodenkultur Wien/AUCEN): Trends of University Lifelong Learning in Austrian Higher Education

Heribert Hinzen
(DVV International/University of Pécs/UIL-consultant) – Institutionalization and professionalization of adult learning and education – potential and role for higher education

Pascal Paschoud (University of Lausanne/EUCEN President) – Reflections to Changes and Challenges in Swiss University Lifelong Learning (on-line)

Purebl György (Semmelweis Egyetem) – New ways of learning and students’ mental health (on-line)

Brikena Xhomaqi (European LLL Platform, Brussels) – Lifelong Learning Policy Trends and Issues in Europe (on-line)

A., Felsőoktatási Lifelong Learning és a digitális transzformáció hatásai – EPALE műhely; (52. terem)

Szekcióvezető: Kovács Zsuzsa – Molnár György

  1. Németh Balázs: A felnőttkori tanulás facilitálása. Egy “PDS-MOOC” fejlesztése on-line környezetben uniós projekt segítségével
  2. Dominek Dalma Lilla – Barnucz Nóra: A flow mérés jelentősége egy pilot kutatás kapcsán
  3. Barnucz Nóra – Botos Virág – Ceglédi Szabolcs – Dominek Dalma Lilla: Az oktatók digitális műveltségének vizsgálata az egyik hazai egyetemen
  4. Rajcsányi-Molnár Mónika – András István – Balázs László – Czifra Sándor: Integrált felsőoktatási-szakképzési online tananyagfejlesztés és platform kialakítása az eDUE-eBánki projektek tükrében
  5. Balázs László – Rajcsányi-Molnár Mónika – András István – Katus Szilvia: eBánki – digitális transzformáció a technikusi képzésben
  6. Shairil Bhardwaj: Quality Dimensions of the Competencies and the Roles of Adult Learning Professionals in Non-Formal Adult Education in Germany
  7. Fodorné Tóth Krisztina – Simon Krisztián: Motiváció és képzésszervezés: oktatói célcsoportok és az online képzések
  8. Almádi Zsófia: Lifelong Learning megvalósulása az EDUC Európai Egyetemi szövetség munkájában
  9. Orbán Zsolt: Az e-learning ökoszisztéma szereplői és az MI
  10. Fodor Andrea: Mérni vagy nem mérni ez itt a kérdés, avagy hogyan vélekednek a felsőoktatásban tanulók.
  11. Molnár György – Fodor Andrea – Orosz Beáta: A digitalizáció és a digitális transzformáció hatásai a szakképzés és felsőoktatás bázisán

B., A munka világának átalakulása és felsőoktatási LLL; (109. terem)
Szekcióvezető: Keczer Gabriella – Szabó Szilvia

  1. Kovács Tamás: Rurális LLL kezdeményezések Magyarországon az ezredfordulót követően – hogyan tudja egy régió megőrizni közösségeit és fejleszteni munkaerőpiacát a felnőttképzésen keresztül?”
  2. Mangné Kardos Zita – Kovács Éva: Szak- és intézményválasztási motivációk korrelációs vizsgálata a műszaki felsőoktatásba készülő középiskolás tanulók körében
  3. Zimmermann Ildikó: Az egyetemek társadalmi felelősségvállalásának ismertsége egy hallgatói körben
  4. Katonáné Kovács Judit – Vizdák Károly: Oktatói szerepeknek való megfelelés a felsőoktatásban, vállalkozásfejlesztés szakon
  5. Mosonyiné Ádám Gizella – Vallyon Andrea Júlia: BESPOKE DPTP. Eszik vagy isszák? Újszerűség és kreativitás az üzleti oktatásban
  6. Sánta Zsófia: „Itt is vagyok, ott is vagyok” – A karrierváltás tanulmányozása kvalitatív módszerekkel
  7. Benke Magdolna: Empowerment és élethosszig tartó tanulás, munkavállalói nézőpontból
  8. Horváth Orsolya: Kulcskompetenciák a munka világába vezető úton
  9. Budai Gábor: A okleveles technikusképzés és a felsőoktatás kapcsolata
  10. Keczer Gabriella: „A tanulás idő, pénz, hatalom” – Levelezős hallgatók tanulási motivációi és tapasztalatai a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán

C., Demográfiai, térségi tényezők és Lifelong Learning; (38. terem)
Szekcióvezető:
Laki Ildikó – Kópházi Andrea

  1. Schottner Krisztina – Laki Ildikó: Megváltozott szerepek az idősödő társadalom árnyékában
  2. Koltai Zoltán: Hatékony tudástranszfer a kistelepülésen élők szolgálatában
  3. Ponyi László: Esélyegyenlőség, közösségi tanulás, közösségi művelődés
  4. Bognár Mária: A közösségi tanulás megteremtése Belső-Somogy hátrányos helyzetű kistelepülésein

D., Klímaváltozás, fenntarthatóság és az egyetemek LLL potenciálja; (223. terem)
Szekcióvezető: Bartus Gábor – Zádori Iván – Sándorné Kriszt Éva

  1. Rajcsányi-Molnár Mónika – András István – Czifra Sándor: Élményalapú oktatás online környezetben: A GeoGEKKO projekt bemutatása
  2. Glied Viktor: A PTE Zöld Egyetem projektje
  3. Leányvári Krisztina: A fenntarthatóságra nevelés helyzete a vendéglátóipari szakképzésben és a duális képzőhelyeken a Balaton déli partján
  4. Kocsis-Simon Ágnes: Környezettudatosság erősítése felnőtt tanulási projektek segítségével
  5. Berendi Carmel: The Role of Learning Cities to Foster Sustainability: Comparative Study Introducing the Current Developments and Best Practices in European and South East Asian Context
  6. Függ Zsolt Péter: Aktív állampolgárság a fenntartható fogyasztásért: A digitális platformok szerepe a fogyasztási minták megváltoztatásában

E., Egészség és jóllét az egyéni és közösségi tanulások tükrében; (48. terem)
Szekcióvezető:
Bacsa-Bán Anetta – Cserné Adermann Gizella

  1. Vinczéné Fekete Lídia – Sass Judit: Az oktatóvideóval támogatott tanulás során átélt unalom összefüggése a jólléttel a felsőoktatásban
  2. Bodnár Éva – Sass Judit: A hallgatói mentorálás megítélése Dodge jóllét modellje alapján
  3. Cserné Adermann Gizella – Bacsa-Bán Anetta: Érezd jól magad nálunk, ha felnőttként belefogtál! – Szakmai oktatók képzése a Dunaújvárosi Egyetemen pozitív pedagógiai/andragógiai nézőpontból
  4. Hartungné Somlai Eszter: Az egészségtudomány területén tanuló hallgatók megküzdési stratégiáinak összefüggései a tanulási motiváció és mentálhigiénés tényezők függvényében
  5. Botos Bettina: A szocio-emocionális tanulás és készségfejlesztés (SEL) elmélete, története, nemzetközi gyakorlata, ill. a kapcsolódó hazai kutatások és oktatási törekvések ismertetése

F., Kultúraközvetítés és tanulási innovációk: megváltozó közösségek, aktív állampolgárság és a digitális média kölcsönhatása; (122. terem)
Szekcióvezető:
Brachinger Tamás – Szilágyi Tamás

  1. Mészáros Attila: Creating innovative school communities based on the Riemann-Thomann system
  2. Szilágyi Tamás: Mesterséges intelligencia alkalmazásának etikai vonatkozásai az oktatási innovációban
  3. Gál Anikó: Felsőoktatási hallgatók körében végzett projektmunka ismertetése
  4. Habos Dorottya: Offline tanórák támogatása hibrid gimnáziumi oktatásban
  5. Koltai Zsuzsa: A múzeumi tanulás jó gyakorlatainak és kihívásainak komparatív vizsgálata Pécsett és Görlitz-ben
  6. Fábián Fanni: A közművelődési intézményrendszer hatása a fiatalok komolyzenei attiűdjének alakulására
  7. Eötvös Soma: Mit tanulhatunk szimulációs versenyekből? – A Modell Európai Parlament 2019-es Nemzeti ülésének kvantitatív elemzése
  8. Schmidt László: Igazság(szolgáltatás), digitalizáció és innováció. Eddigi eredmények és lehetséges célok

G., Információs műveltség, digitalizáció és mesterséges intelligencia a LLL kontextusában; (101. terem)
Szekcióvezető: Egervári Dóra – Sulyok Tamás

  1. Sulyok Tamás: Gamifikációs megoldások a fejlesztésben – Egy felsőoktatási kurzus tapasztalatai
  2. Egervári Dóra – Kovács Edina: A mesterséges intelligencia és a könyvtárak – lehetőség vagy veszély?
  3. Horváth Mariann – Szőke-Milinte Enikő – Karainé Gombocz Orsolya: Információs műveltség – hallgatói eredményesség
  4. Karainé Gombocz Orsolya – Horváth Mariann – Szőke-Milinte Enikő: Digitális tanulási eredményesség
  5. Szőke-Milinte Enikő – Horváth Mariann – Karainé Gombocz Orsolya: Információs műveltség – digitális énhatékonyság – digitális állampolgárság
  6. Juhász Márta: Az információs műveltség mérésének modelljei Európában
  7. Dergez-Rippl Dóra: Jövőbeli tudás, múltbeli tapasztalat – A mesterséges intelligencia egyetemi tanulmányokban való használatának új dilemmája
  8. Nagy Andor: Személyes digitális hagyatékunk megőrzési lehetőségei
  9. Dudok Fanni: A gamification a fenntarthatósági ismeretek oktatásában: új módszertani elemek bevezetése a pedagógusképzési programokba
  10. Varga István: A digitalizáció lehetőségei a szociálpedagógia munkában

A 2024. évi 20. évi Felsőoktatási Lifelong Learning konferencia vendéglátó egyetemének bemutatkozása: Óbudai Egyetem (Molnár György)

Együttműködő partnereink: