[EPALE newsletter] Tanulás az idő múlásával: Együtt haladunk előre

Kedves EPALE Tagok!

Emmanuel Kant egyszer kijelentette, hogy az idő egy szükséges fogalom, amely minden érzékelésünk alapját képezi. Nagyjából ugyanígy az idő alakítja azt, ahogyan a tanulást megtapasztaljuk: nemcsak azt, hogy mikor vagy mennyi ideig tanulunk, hanem azt is, hogy a tanulás hogyan kísér és vezet minket az élet különböző szakaszaiban.

Ebben a hírlevélben az időbeliségről – arról, hogyan telik az idő a tanulásban – gondolkodunk el, miközben a gyorsan változó technológiák, mint például a mesterséges intelligencia felgyorsítják a felnőttoktatásban és felnőttképzésben bekövetkező változásokat. A mesterséges intelligencia ígéretes eszközöket kínál, a személyre szabott tanulási utakon át az új útmutatási formákig és a gyorsabb visszajelzésig, miközben sürgető kérdéseket vet fel a befogadással kapcsolatban. Különösen az OECD PIAAC legfrissebb adatai kongatnak vészharangot az alapvető készségek visszaesése és a növekvő egyenlőtlenségek miatt. Hogyan biztosíthatjuk, hogy a korlátozott digitális vagy alapvető készségekkel rendelkező tanulók ne maradjanak le ebben az átalakulásban? És hogyan teremthetjük meg a feltételeket ahhoz, hogy mindenki a saját tempójában, a saját idejében haladhasson előre?

Az időhöz kapcsolódva, egy apró emlékeztető: számít a története! Akár most kezdi el, akár évek tapasztalataira gondol vissza, ossza meg az EPALE közösségével a tapasztalatait a július 11-i határidő előtt!  Hozzájárulásával az európai felnőttoktatás és -képzés történetének részévé válik és segít alakítani annak jövőjét.

Heini Huhtinen.

EPALE Eszköztár – A felhajtáson túl: MI a felnőttoktatásban és -képzésben

EPALE Resource Kit - Beyond the Buzz: AI in Adult Education.

Ez az eszköztár a  szakemberek előtt álló legfontosabb kérdésekkel foglalkozik egy olyan környezetben, ahol a mesterséges intelligencia megváltoztatja a felnőttoktatást, felnőttképzést és a pályatanácsadást, 

Szerzőink a technológiai hatékonyság és az empátia közötti egyensúlyt vizsgálják. Szemügyre veszik, hogy a mesterséges intelligencia képes-e lemásolni a coaching kapcsolatokat, és hogy a hibrid megközelítések hogyan egészíthetik ki, nem pedig helyettesíthetik az emberi ítélőképességet.. Az egyenlőségre és az Európai Bizottság új mesterséges intelligenciára vonatkozó irányelveire összpontosítva ez a gyűjtemény segítséget nyújt ebben a folyamatosan változó területen való eligazodáshoz.

Töltse le az eszköztárat most!

A PIAAC cselekvést követel: alapkészségek az egyenlőtlenségek kezeléséhez

PIAAC demands action: basic skills to tackle inequalities.

Az OECD legfrissebb felmérése a felnőttek alapkészségeiről aggasztó tendenciát tár fel: az alapvető írás-olvasási és számolási készségek Európa-szerte hanyatlóban vannak, és az ebből fakadó egyenlőtlenségek veszélyeztetik a társadalmi kohéziót. Ez az elemzés az európai szakpolitikai válaszokat vizsgálja olyan kezdeményezéseken keresztül, mint a készségek uniója és az alapkészségekre vonatkozó cselekvési terv, és arra keresi a választ, hogy miért létfontosságúak a bizonyítékokon alapuló, közösségközpontú megközelítések ahhoz, hogy az ambiciózus politikákat kézzelfogható eredményekké alakítsuk.

 Tudjon meg többet!

Csak az időről van szó? Az időbeliség kérdése(i) a felnőttkori tanulásban

Is it all about time? The question(s) of temporality in adult learning.

A nyári szám zárásaként arra kérünk mindenkit, hogy lassítson le egy kicsit, és gondolja át a felnőttkori tanulás egyik legalapvetőbb, mégis figyelmen kívül hagyott dimenzióját: magát az időt. Fedezze fel, hogyan befolyásolja az idővel való kapcsolatunk nemcsak a tanulás pillanatát, hanem azt is, hogyan növekszünk és alakulunk át életünk során, a múltbeli leckék és a jövőbeli célok közötti képzeletbeli utazás képességétől kezdve a tanulási terekben létrehozott idő minőségéig.

 Olvassa el az erről szóló cikket!

Közeledik az EPALE közösségi történetek beküldésének határideje!

Share your Community Story, now!.

For a decade, educators like you have been using Egy évtizede a felnőttoktatók és felnőttképzők az EPALE-t használják tapasztalataik megosztására, mellyel változást inspirálnak, és hidakat építenek a gyakorlat és a politika között szerte a kontinensen. Az Ön története lehet a következő fejezet! A beküldési határidő 2025. július 11!

https://epale.ec.europa.eu/hu/blog/az-epale-2025-evi-kozossegi-tortenetek-felhivasa