Konferencia program 2024
Hatékony és fenntartható tudástranszfer és képességfejlesztés az egyetemeken a digitális transzformáció idején
Effective and Sustainable Knowledge Transfer and Skills-development at Universities in the Age of Digital Transformation
20. Nemzeti és nemzetközi lifelong learning konferencia programja
Helyszín: Óbudai Egyetem (1034 Budapest, Bécsi út 96/B.)
2024. május 15. szerda
09.00 – Regisztráció
09.30 – 09.50 Köszöntők F.09. terem
zoom-link:
Topic: MELLearN Felsőoktatási LLL Konferencia_2024_05_15
Time: May 15, 2024 09:30 AM Budapest
Join Zoom Meeting
https://us06web.zoom.us/j/88440746602?pwd=pXsti8GlkoaDHMUqwMCi0JDFC58zjQ.1
Meeting ID: 884 4074 6602
Passcode: 933777
Köszöntőt mond:
- Kovács Levente (Óbudai Egyetem rektora)
- Schottner Krisztina (Milton Friedman Egyetem, egyetemi docens, rektor/MELLearN elnökségi tag)
- Ms. Carme Royo (EUCEN executive director) online
- Molnár György (Óbudai Egyetem egyetemi tanár, dékán, MELLearN Elnök)
Levezető elnök: Németh Balázs, MELLearN ügyvezető
09.50 – 12.20 Plenáris előadások F.09. terem
Felkért előadók:
- Ka Ho Mok (Lingnan University): Promoting Quality Student Learning in the Post-COVID-19 Era:
Will technology-led Education and AI offer a better Learning Experience? - Janika Leoste (Tallin University): EdTech Talents – Academic talents in the service of educational technology. Boosting cross-sectoral talent circulation and academia-business collaboration
- James E. Katz (University of Boston): Could AI in the classroom harm democracy?
- Pekka Neittaanmäki (University of Jyväskylä): Opportunities and Challenges in the
Digital Transformation of Higher Education in Finland - Phillip Assinger (Universität Graz): Knowledge Transfer through Validation of Non-formal and
Informal Learning: Between a Generic and a Disciplinary Approach
Kérdések, hozzászólások
Levezető elnök: Németh Balázs, MELLearN ügyvezető
12.20 – 13.10 Ebédszünet
13.10 – 14.10 Kerekasztal beszélgetés
Digitális transzformáció és megújuló felsőoktatási LLL célok
Felkért hozzászólók:
- Fábri György (ELTE PPK)
- Mészáros Tamás (BME)
- Molnár György (OE)
- Szűts Zoltán (EKKE)
- Vörös Zoltán (PTE DOT)
Kérdések, hozzászólások
A beszélgetés vezetője: Molnár György
14.30 – 17.30 Szekció munka
A., A felnőttkori tanulás digitalizációs kihívásai és tananyagfejlesztési lehetőségei – EPALE Műhely C.3.303. terem
Szekcióvezető: Molnár György – Németh Balázs
- Zuti Pál, Sióréti Gabriella: Felnőttképzés 4.0 – Tananyagfejlesztés a digitális korban
- Belényesi Emese, Győrfyné Kukoda Andrea: A ChatGPT használata a felsőoktatásban: egy pilot kutatás tanulságai
- Molnár György, Cserkó József, Karl Éva: Vezető korszerű LMS rendszerek összehasonlítása és alkalmazása a tanítás-tanulás dimenzióban
- Sebán Zoltán: Felnőttképzők személyes adatkezelése és adatbiztonság nemzetközi kitekintésben
- Rozgonyi Emőke: Képzőművészettel a homo informatikus mentális jóllétéért – művészetpedagógiai innováció a változó világban
- Petz-Jarmaczki Enikő: Svájci-magyar együttműködés mint a felnőttkori tanulás és felnőttképzés minőségi fejlesztésének egyik platformja
- Hartungné Somlai Eszter: Blended learning oktatás az egészségtudomány területén
- Fodor Andrea: Kockázatos barát vagy jóindulatú ellenség a mesterséges intelligencia, avagy mit tehet a pedagógus
- Zakota Zoltán, Molnár György: Előzetes tudásfelmérés mesterséges intelligencia-eszközök használatának vizsgálatához partiumi gimnazisták körében
- Orosz Beáta, Molnár György: Innovatív megoldások a gazdasági szakképzésben – a dinamikus tudástranszfer és a mesterséges intelligencia kapcsolata
B., Demográfiai tényezők és Lifelong Learning C.3.304. terem
Szekcióvezető: Laki Ildikó – Schottner Krisztina
- Laki Ildikó, Schottner Krisztina: Jövőbeli gondolatok a társadalom változásáról
- Virágh Viktória: Az idősödés elméleteitől az idősek szociális intézményeiben való tanulásig
- Király Brigitta: A német oktatási és szakképzési rendszer válaszai a demográfiai kihívásokra
- Kocsó Edina, Nagy Bálint: A hallgatói létszámnövekedés kezelése a magyar felsőoktatásban: Kihívások és stratégiák a lemorzsolódás csökkentésére
- Fodorné Tóth Krisztina: Tanulástámogatás: hallgatói kérdések, problémák, szokások
- Kovács Tamás: Otthon, biztonságban – Családi reziliencia-erősítés a közösségi tanulás eszközével
- Németh Balázs: A digitalizáció hatása a felnőttképzési tananyagok fejlesztésére. Az EBSN PDS MOOC-innováció tapasztalatai
C., Klímaváltozás, fenntarthatóság és az egyetemek LLL potenciálja C.4.401. terem
Szekcióvezető: Sándorné Kriszt Éva
- Lajó Adrienn: Leveraging Learning Organizations for Climate Action: Integrating ESG Principles for Sustainability (Az ESG elvek integrálása a fenntarthatóságért – A tanuló szervezetek lehetőségei és motivációja)
- Szijártó Bianka: A közös kurzusfejlesztés egy új lehetősége: a Teacher’s Journey
- Kovács Anett Jolán: A magyar felsőoktatási validáció alakulása az elmúlt 7 évben a tanulmányi és vizsgaszabályzatok tükrében
- Simon Krisztián: Bridging the gap from non-academic to academic writing using Academic Reading Circles: The findings of a semester-long exploratory study with second-year pre-service English teachers
- Saád Judit, Huszár Zsuzsanna, Mónus Ferenc, Béres Tamás, Szkárosi Agapé: Fenntarthatóságra nevelés és globális nevelés a tanárképzésben: kihívások, lehetőségek és jövőbeli irányok
- Berendi Carmel: ASEAN Youth Report on Learning Cities: Drivers for Youth Participation in Climate Change Governance
D., Egészség és jóllét az egyéni és közösségi tanulások tükrében C.4.402. terem
Szekcióvezető: Dominek Dalma Lilla
- Bacsa-Bán Anetta, Cserné Adermann Gizella: Felnőttnevelés – egy felsőoktatási alapképzés hozzáadott értéke
- Sass Judit Gabriella, Bodnár Éva, Molnár György: A hallgatói mentori és tutori motivációk az Óbudai Egyetemen
- Dezső Renáta Anna: Investigating Reading Fluency and Comprehension as a Peculiarity of Collective Wellbeing – Alligning with a Thought Leader’s Mindset Framework for the OECD Learning Compass 2030
- Királyné Gosztonyi Csenge Luca: Egészségtudatosság a termékenység területén – leendő és pályakezdő tanárok tanulástörténetében
- Koltai Zoltán: Digitális kompetenciák a területi versenyképesség szolgálatában
- Dominek Dalma Lilla, Botos Virág, Ceglédi Szabolcs, Legeza Réka, Barnucz Nóra: A tanórához kapcsolódó IKT eszközök és flow kvalitatív mérési eredményei
E., Kultúraközvetítés és tanulási innovációk: megváltozó közösségek, aktív állampolgárság és a digitális média kölcsönhatása C.4.403. terem
Szekcióvezető: Egervári Dóra – Koltai Zsuzsa
- Bíró Zoltán: A teljesítmény szorongás összefüggései a megküzdési módokkal és a személyiség jellemzőkkel
- Bartuszek Lilla Judit: Digitalization: new methods of urban sustainability
- Egervári Dóra: Könyvtárak a közösségi médiában
- Zimmermann Ildikó: Az élményalapú pályaorientáció lehetséges haszna műszaki területen- Középiskolai tanulók pályaorientációs igényeinek felmérése
- Nagy Krisztina: Current issues of adult education from the point of view of migration, overview of EU and domestic documents
- Korpics Márta Katalin, Biró Éva: Fejlesztve fejlődni: helyzetkép az NKE Lorántffy Zsuzsanna Mentorprogramjának két félévéről
- Koltai Zsuzsa: Museum learning initiatives to promote sustainability: comparison of international trends with the museum practices of two peripheral regions
- Horváth Mariann: Óvodapedagógus hallgatók motiválása Kahoot alkalmazásával
- Gombocz Orsolya: A múzeum mint az életen át tartó tanulás lehetséges színtere
- Szőke-Milinte Enikő: Az információs műveltség fejlesztése a tanárképzésben
F., Munkahelyi tanulások és digitális transzformáció – Humán erőforrás fejlesztési kihívások C.4.404. terem
Szekcióvezető: Szabó Szilvia – Kópházi Andrea
- Mészáros Attila: Az érzelmi és szociális készségek fejlesztése a virtuális oktatási térben
- Papp-Danka Adrienn, Csikós Ádám, Tóth Katalin: Kihívások az oktatói digitáliskompetencia-mérésben és -fejlesztésben a Budapesti Gazdasági Egyetemen
- T. Nagy Judit, Dringó-Horváth Ida, Rajki Zoltán: Mesterséges intelligencia a felsőoktatásban – Hallgatói mesterséges intelligencia használat és befolyásoló tényezői
- Sebestyén Lilla Anna, Szulovszky Mária, Szalai András, Kovács-Szőllősi Tímea, Lénárt Krisztina Ildikó: Az egyetemi oktatásfejlesztési központok és szakemberek gyakorlatának változása a nemzetközi szakirodalom tükrében
- Erdei Gábor: Környezeti változások hatása a munka világára, a munkahelyi tanulásra
- Shairil Bhardwaj: Navigating Workplace Learning and Digital Transformation: Germany’s Human Resource Development Challenges
G., Felsőoktatási LLL kutatások a tudományos utánpótlás tükrében – Doktorandusz hallgatói szekció 1. (magyar nyelvű) C.3.301. terem
Szekcióvezető: Sass Judit Gabriella
- Bognár Mária: A leszakadó társadalmi csoportok fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata Belső-Somogy hátrányos helyzetű kistelepülésein
- Mohos Edina: Szabadidős tevékenységek, mint informális tanulási színterek jelentősége a pályaválasztásban és a munkaerőpiacon elvárt soft skillek fejlesztésében
- Lantos Tünde: Az egész életen át tartó tanulás fontossága az óvodapedagógusok minőségi szakmai munkájában
- Szigeti Mónika Veronika: Kiégés-prevenciót célzó pszichoedukációs programok hatásvizsgálata pedagógusoknál
- Nádas Regina, Molnár György: A kódolás és a figyelem elterelődése közti összefüggés
- Vinczéné Fekete Lídia, Taxner Tünde: Érdemes-e rövidre zárni? A tanári előadásba ágyazott történetek jelentősége
- Hurta Réka: Tiszta lappal – A modern olvasási szokások a közösségi média tükrében
H., Internationalisation of higher education – (Also for doctoral students! Doktorandusz hallgatói szekció 2.) (angol nyelvű) C.3.302. terem
Szekcióvezető: Erdei Gábor
- Sadia Nur Habib, Tarannum Islam, Drupodi Roy and Éva Kata Szederkényi: Assessing service quality via in-service training in Bangladesh
- Nóra Barnucz, Virág Botos, Szabolcs Ceglédi, Lilla Dalma Dominek: The relationship between ICT ttols and Flow in the assessment of digital competence in higher education
- Nor Amalina Binti Rusli: Digitalization towards internationalisation at home for special educational needs (SEN) students in inclusive classroom. An emphasis on policy in Malaysia
- Meyly Kheng, Su Hnin Aye: Investigating the Push-pull Factors of International Students in Hungary: A Comparative Study of Myanmar and Cambodian Students
- Riad Soltani, Berivan Abdullah: A Systematic Review of the Impact of Internationalization on Higher Educational Quality in Middle East and North African (MENA) Countries: A Focus on Algeria and Iraq
- Hesti Miranda: Internationalising the education through the IISMA programme: Indonesia context
- Birhanu Haile Agezew: The Mediating Role of Higher Education Research and Innovation Practices in Addressing Economic Challenges: A Focus on Perceived Graduates’ Employability
17.30 – 18.00 Az egyes szekciók munkáinak rövid összefoglalása
A 2025. évi 21. Felsőoktatási Lifelong Learning konferencia vendéglátó egyetemének bemutatkozása Döbör András – Szegedi Tudományegyetem, JGYPK
Kérdések, hozzászólások
Wifi SSID: OE-Hotspot
Felhasználónév: oe2024
Jelszó: oe2024
A változtatás jogát a szervezők fenntartják!
A konferencián elhangzó előadásokból és prezentációkból e-book formátumú tanulmánykötet készül.
MELLearN Titkárság – 2024. május
Együttműködő partnereink: