A 12. Nemzeti és nemzetközi lifelong learning konferencia plenáris előadásai és szekció előadásai


 

 

 

 

 

Plenáris előadások – 2016. április 21.

Prof. Dr. Joachim Möller: A felsőoktatás jövője a digitalizáció korában – a német példa
Sándorné Dr. Kriszt Éva: A felsőoktatási intézmények hazai és nemzetközi együttműködési lehetőségei és fejlesztési útjai
Prof. Halász Gábor: Felsőoktatási innovációk a partnerség szervezeti kultúrájának erősítése tükrében
Palotai Dániel: A Magyar Nemzeti Bank szerepe a felsőoktatásban
Prof. Dr. Bruno Dallago: Felsőoktatás, vállalkozás és Európai integráció
Dr. Kari Seppälä: Életen át tartó tanulás a társadalmi dimenzióért. A COMMIT projekt üzenetei felsőoktatási kontextusban

Plenáris előadások – 2016. április 22.

Dr. Farkas Éva: A Magyar Képesítési Keretrendszer és a tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés
Dr. Németh Balázs: LLP Erasmus COMMIT projekt nemzeti konzultációjának reflexiói


A szekció – 2016. április 21.

Dr. Batiz Enikő: A távoktatás jelene és jövője a Babes-Bolyai Tudományegyetemen
Kovács Zsuzsanna: Duális képzés – Az együttműködésen alapuló képzési forma
Dina Miletta: Szervezeti tanulási zóna – egy képzők képzése projekt tapasztalatai
Cserné dr. Adermann Gizella: Felnőttképzők a munkahelyen
Dr. Simándi Szilvia: Tevékenységalapú nyílt oktatás
Dr. habil. Reisz Terézia PhD: Andragógusok a munkaerő-piacon

A szekció – 2016. április 22.

Bódis Lajos, Branyiczki Imre, Papp Bence: Az Emberi erőforrások alapképzési szak megújítása a Budapesti Corvinus Egyetemen a munkaerő-piaci igények alapján
Dr. Molnár György
: Elektronikus tanulástámogatási módszerek és lehetőségek a szakképzésben
Dr. Király Zoltán: A duális képzés és az online oktatás
Hegyi-Halmos Nóra: Az iskolai pályaorientációs tevékenységhez szükséges kompetenciák
Fodorné Tóth Krisztina: MOOC – divat és szolgáltatás
Szabó Csilla Marianna, Czifra Sándor: Egy jól szervezett online oktatás gyakorlati tapasztalatai és eredményessége

B szekció – 2016. április 21.

Mészáros Attila: Székesfehérvár fejlődéséért – a város és az egyetemek kapcsolata
Dr. Juhász Erika
: Kulturális tanulás Magyarországon
Tóth Dorina Anna: Közösségi felsőoktatási képzési központ koncepciója Sátoraljaújhelyen
Dr. Koltai Zoltán: Az oktatás városkaraktert alakító szerepe a mai Magyarországon
Dr. Kozma Tamás: Community Learning as PBL – A Model
Rákosi Szabolcs: Mobilis Győr – Együttműködésben a Várossal és az Egyetemmel
Benke Magdolna: Néhány gondolat a tanuló régiók, tanuló városok, tanuló közösségek elméleti vitakérdéseihez

B szekció – 2016. április 22.

Dr. Erdei Gábor: A tanulási folyamatok és terek átalakulásának egy esete – tanulásintenziv ágazat szerepe a lokális tanulási tér formálásában
Dr. Kleisz Teréz: Praxisközösségek, Partnerségek
Dr. Németh Balázs: Egyetem és város partnersége: A Pécsi Tanuló Város-Régió Fórum innovációja
Dr. Kocsis Mihály: Inkluzív pedagógiai műhely a Tanuló város – tanuló régió programban
Major Balázs, Vágner Zsolt: Esztergom a régészek városa

C szekció – 2016. április 21.

Dr. Zimányi Krisztina: Duális képzés a gazdaságtudományi képzési területen, a BGE tapasztalatai
Dr. Bajner Mária: Karrier, pénz, vagy diploma? Egyetemi képzések reformja nemzetközi kitekintésben
Üröginé Ács Anikó: Partneri együttműködés lehetőségei képzési és szakmai területeken az ELTE PPK-n
Péntek Imre: Távoktatási programok Romániában, különös tekintettel a Babes–Bolyai Tudományegyetem tanítóképző programjaira

C szekció – 2016. április 22.

Dr. Pásztor Szabolcs: Hitelintézeti Szemle – több mint egy tudományos folyóirat
Dr. Lükő István
: A duális képzésben résztvevő oktatók felkészítése. Felnőttoktatási és módszertani aspektusok
Rákosa Gábor Gergely: Működjünk együtt! Együtt működjünk! – Gyakornoki programok gyakorlata nagyvállalatoknál
Kozma Borbála: Blended learning az egészségügyben: néhány jó gyakorlat az orvosképzésből
Dr. Sass Judit, Csillik Olga, Dr. Daruka Magdolna: Gennováció a közgazdászképzés gyakorlatában

D szekció – 2016. április 21.

Kraiciné Szokoly Mária PhD: Egészségfejlesztés, új szempont a diplomások képzésében
Dr. Németh Balázs: Felsőoktatási kutatások az LLP Erasmus COMMIT projektben
Márkus Zsuzsanna, Szabó Barbara: CHERD-HUNGARY- Regionalitás és határmentiség
Bitáné Dr. Biró Boglárka: Egy online kurzus résztvevőinek számszerűsíthető tulajdonságai
Dr. Hercz Mária, Koltói Lilla, Török Erika: TALENTUM – Tanulást támogató pilot program a Kecskeméti Főiskolán
Kováts Gergely: A BCE Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja: visszatekintés és előretekintés

D szekció – 2016. április 22.

Molnárné Stadler Katalin, Kurucz Orsolya Ágnes: Értékelés másképpen – Európai Peer Review a felnőtt-tanulásban
Dr. Habil. Kálmán Anikó: Az egyetemek mint a regionális és innovációs ökoszisztéma vezető szereplői
Géring Zsuzsanna: A részvételi módszertan alkalmazása a felsőoktatás-kutatásban. Az ’Iskola a jövőben’ kutatás felépítése és eredményei.
Horváth H. Attila, Pálvölgyi Krisztián, Bodnár Éva, Sass Judit: „Az esélyteremtő pedagógia intézményi implementációja” – tanulási eredmény alapú képzési programfejlesztés a Budapesti Corvinus Egyetemen